.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تصاویری از تبلیغ کالاهای ایرانی در خارج / غیرقابل پخش در ایران!
فضای بازتر برخی شبکه های تلویزیونی در استفاده ابزاری از جسم و ظاهر خانمها باعث شده سازندگان تبلیغات کالاهای ایرانی نیز، تا می توانند شبیه غربی ها برنامه بسازند و فضا و فرهنگی را به نمایش بگذارند که رسانه های کشور میزبان هم به آن اعتراض کنند.

به گزارش صبحانه، به نقل از شبکه خبر، روش تبلیغ تلویزیونی برخی کالاهای ایرانی در کشورهای همسایه، که در استفاده ابزاری از ظاهر خانم ها و انتخاب موسیقی و آواز، از تبلیغات قرص های چاق و لاغر و بلند و کوتاه کننده در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان لس انجلسی نیز پیشی گرفته اند، با انتقاد برخی رسانه های این کشورها مواجه شده است.



فعالان فرهنگی افغانستان تصریح کرده اند، اگرچه  نظارت مناسبی بر شبکه های تلویزیونی نمی شود و چنین تبلیغاتی از شرکت های هندی، پاکستانی یا ترکیه ای نیز دیده می شود، اما اکثریت مردم افغان انتظار دیدن این نوع تبلیغ از ایرانی ها را ندارند.

 
این تبلیغات مربوط به چند کالای ایرانی در افغانستان است که تلاش شده تا حد امکان شبیه به تبلیغات غربی باشد و بیشتر از آنکه رب و آب لیمو و صابون و شامپو و پفک نمکی را تبلیغ کنند، پوشش و رفتار دختران و زنانی را به نمایش می گذارد که معلوم نیست اهل کدام کشورند، چون ظاهر و رفتار آنها، افعانستانی که اصلا نیست و در ایران نیز، بطور کامل بر خلاف تمام قوانین و سنت ها و غیرقابل پخش است.


این کالاها حتی اگر صددرصد ایرانی نباشند و تحت لیسانس و یا شعبه رسمی یک شرکت کاملا خصوصی غیرایرانی باشند، یا اشخاص محترمی که در تبلیغ حضور دارند، ایرانی و افغانستانی نباشند و یا سازندگان تبلیغ، شرکت های خارجی باشند، بازهم کالای آنها به نام جنس ایرانی تبلیغ می شود و آدمها و زندگی و فرهنگشان، ایرانی تصور می شود. به همین دلیل است که برخی رسانه های افغانستانی که اتفاقا علاقمند به ایران هستند، به این روش تبلیغی انتقاد دارند و می نویسند: ای کاش ایرانی ها بجای تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی غربی ها، فرهنگ بزرگ ایرانی را ترجیح دهند، که برای مصرف کننده افغانستانی نیز، آشنا و دلپسند است.


واقعیت این است که تبلیغ یک کالا، پیام های دیگری علاوه بر تشویق مخاطب به خرید آن کالا نیز دارد و خواسته یا ناخواسته، موضوعات دیگری را نیز تبلیغ می کند و رسانه های ایرانی، به ویژه تلویزیون، بسیاری از تبلیغات داخلی را حتی باوجود انعقاد قرارداد و آغاز پخش، به علت همین پیام های مذموم و یا دریافت اعتراض و انتقاد، کنار گذاشته اند.


هیچ رسانه ای نیست که از اهمیت تبلیغ در امور اقتصادی و بازرگانی بی خبر باشد و اتفاقا به فعالان اقتصادی توصیه می شود که کالای خود را تبلیغ کنند، اما اگر مبلغان، تنها به حد و اندازه باز بودن دستشان در "استفاده ابزاری از جسم و ظاهر زنان" در تلویزیون یک کشور توجه کنند، آن وقت باید خدا را شکر کرد که این کالاها در تلویزیون های ایتالیا یا اوکراین تبلیغ نمی شوند.
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.